Andalucia 2018
Kart Andalucia
12.10.2018

Malaga – Hotel Los Amigos

Ankom Malaga 15:40.Vi syklet 3 mil fra Malaga flyplass til Hotel Los Amigos. Mye trafikk, men bilistene hold god avstand.

13.10.2018 Los Amigos – Algeceira 113 km

Vi fulgte A7 og N340 til Algeceira. Mye trafikk i begynnelsen, men roet seg etter hvert, muligens pga. at det var lørdag.

Da vi nærmeet oss avkjøring til Gibraltar ble vi enig om å dele oss. Arne, Ståle og Tommen tok turen nedenom Gibraltar, men Gøran og jeg forsatte direkt til hotellet i Algeceira.

14.10.2018 Algeceira – Conil de la Frontera. 97 km

Tommen og Ståle tok turen til Marokko, mens resten syklet videre til Tarfia og videre oppover til Conil de la Frontera. Turen startet med 10 km oppoverbakke til 332m og deretter en flott nedover bakke til Tarifa, som dessverre ble litt preget av mye motvind, regn og 11 grader. Vi var helt gjennomvåte ved ankomst Tarifa. Etter en kort og kald stopp, fortsatte vi nordover til Conil. Været bedret seg, men ikke motvinden.

Stopp i Tarifa. Vått og kaldt.

15.10.2018 Conil de la Frontera – Jerez de la Frontera 93 km

Vi syklet videre til Cadiz. Etter planen skulle vi ta en båt fra gamlebyen over til nord siden. Pga. mye vind gikk ikke båten, og vi valgte å sykle tilbake for å passere over bruen litt lenger sør. Det var derimot forbudt å sykle over bruen så vi måtte tilbake til San Fernando. Fulgte A4 til Jerez. Sannsynligvis var det ikke lov til å sykle der heller, men så langt vi kunne se var det ikke noe alternativ, og vi hadde et kraftig regnvær i hælene. Vi rakk akkurat frem, før det verset regnværet startet.

16.10.2018

16.10.2018 Jerez – Sevilla 102 km

Helt flatt strekning. Dagen startet med relativt tett tåke, men det bedret seg ut over dagen. Periodevis dårlig asfalt og grus på strekningen. Vi havnet også inn på en mud vei, men ble heldigvis loset inn på rett vei av «los locales».

17.10.2018

Sevilla rundtur til fots

Vi bestemte oss for å kutte ut Grenada, pga. ekstremvær melding, med opp til 100-200mm regn/døgn. Vi brukte dag 2 i Sevilla til å se oss omkring i gamlebyen.

18.10.2018 Sevilla – Olvera 108 km

Til dels vanskelig navigering ut av Sevilla. Vi fulgte A92 og deretter A360 til Olvera. Fra Moron de la Frontera var det 37 km mest opp. (8-10%). Vi overnattet i Olvera.

19.10.2018 Olvera – Malaga 106 km

Vi fulgte Tommens navigering fra Almargen. Vi syklet over en gangbru til andre siden av jernbanen. Der fant vi en lite trafikkert vei, men bladet veidekke kvalitet. A 384 over på A357. Vi overnattet på Royal Costa utenfor Malaga.

20.10.2018 Malaga

Vi flyttet til Holiday Inn Malaga Airport, pga. at vi hadde fly til Oslo kl.06:50 neste dag. Dette hotellet liggere bare 2 km fra flyplassen.

21.20.2018 Hjemreisedag
Andalucia kan anbefales på det sterkeste som sykkel destinasjon. Langs middelhavskysten var det relativt trafikkert, men fra Algeceira bedret det seg. Kysten fra Tarifa og opp til Cadiz er pittoresk og Jerez og Sevilla er absolutt verdt et besøk. Vi var litt uheldig med været så vi valgte å kutte ut Granada og Alhambra, men det kan vi ta på en senere tur. Vi er ikke ferdige med Spania og Andalucia.